Kris heeft 22 jaar ervaring als consultant en treedt vaak op als trekker, initiator en inspirator van multidisciplinaire projecten. Kris is vooral betrokken in complexe gebiedsontwikkelings -projecten (onshore, offshore) en klimaatopgaves. Daarnaast is Kris betrokken bij het opstellen van MERen waarbij de realisatie van een integrale opgave (stedenbouw, MKBA-economie, logistiek, waterhuishouding, natuurontwikkeling, landbouw, recreatie, ruimtelijk ontwerp, enz.) een nadrukkelijke rol speelt. In deze projecten waarbij veel partijen betrokken zijn, een goede afstemming essentieel is, gedegen onderzoek en inbreng van ‘state of the art’ kennis nodig is, voelt hij zich in zijn element.
Kris is in staat om multidisciplinaire projectteams vorm te geven en goed aan te sturen door zijn vermogen om verbindingen tussen mensen en thema’s te realiseren, het overzicht te houden zowel inhoudelijk als projectmatig (actoren), het inzetten en stimuleren van de juiste mensen uit zijn team en een goede communicatie met de opdrachtgever en de omgeving. Zijn rustige en stressbestendige houding helpt hem, de opdrachtgever en het team om een project naar een goed eindresultaat te leiden. Hierbij probeert Kris de betrokkenen te omarmen naar een gezamenlijk gedefinieerd doel en waakt hij over een gedragen en onderbouwd proces.
Na 6 jaar ervaring te hebben opgedaan in het bank- en verzekeringswezen, heb ik vanuit een passie voor onderwijs en het verlangen naar meer maatschappelijke relevantie in mijn job, de grote stap gezet naar les geven. Het bleef echter niet bij het geven van wiskunde en economische vakken, al snel belandde ik in de coördinatie van het gelijke kansenbeleid alsook leerlingenbegeleiding.
Om een goede leerlingenbegeleider te kunnen zijn, heb ik me verdiept in het zoeken naar manieren om bepaalde ‘muren’ waartegen jongeren opbotsen weg te werken: faalangst, hoogbegaafdheid, studieaanpak en -methode, motivatie, enz. Van nature maar ook als moeder van vier intussen groot geworden kinderen, slaag ik erin een vertrouwensband te creëren met jongeren en vanuit begrip en inzicht in hun noden zeer concreet met hen aan de slag te gaan.
Lukas is een student van 21 jaar die handelsingenieur studeert aan de Katholieke Universiteit van Leuven. Hij is in 2020 begonnen met bijles te geven aan kinderen uit het middelbaar die het vooral moeilijk hadden met vakken zoals Wiskunde, Fysica en Chemie. Zelf deed hij wetenschappen-wiskunde (8 uur) op het Heilig-Hart College in Tervuren. Aan ervaring met kinderen of jongeren is er geen gebrek, hij geeft namelijk reeds zes jaar leiding aan kinderen van alle leeftijden en doet dit zeer graag.
Na enkele jaren bijles te geven heeft Lukas gemerkt dat hij enorm veel voldoening haalt uit het helpen van andere kinderen met het begrijpen en instuderen van de vakken waarbij het allemaal wat minder vlot verloopt. Door zijn leeftijd en eigen ervaringen is het voor hem niet moeilijk om zich in te leven in de situatie van andere tieners en dat maakt het voor velen wat gemakkelijker om een band te creëren die een zeer positieve invloed kan hebben op het verloop van de bijlessen.
Igor is een jonge, gemotiveerde student die zijn studies Toegepaste Informatica aan de HoGent dit schooljaar zal aanvatten. Hij is een primus in software en wiskunde, wat zich uitte in knappe resultaten tijdens zijn middelbare opleiding Informatica en Accountancy. Als bokser kan hij als geen ander doorzetten en zichzelf motiveren voor een geslaagd resultaat. Deze website is van zijn hand. Igor kan websites creëren maar geeft tevens inhoudelijke bijles informatica en wiskunde aan alle jongeren t.e.m. de derde graad TSO.
Igor volgde zelf intensief studiebegeleiding en weet, dankzij die ervaring, zeer goed hoe het voelt om als jongere extra coaching te krijgen.
Tentoonstellingslaan 143, Gent
Veeweidestraat 39, Tervuren
+32 495 23 97 44
k.casteleyn@gmail.com
© www.thesupportcompany.be. Designed by Igor Casteleyn